reklama

Vincent

Práve čerpám zo svojich mne drahých útržkovitých zápiskov na ceste z Ríma do Grottammare jedného daždivého leta. Talianske vône. Zmes úsmevov a uznanlivých pohľadov hľadačov šťastia vo Večnom meste sa mi teraz celkom ľahučko pretavuje do písmen, slov a polonahých viet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vincent Van Gogh hádam v Ríme nikdy netvoril. Aj napriek tejto skutočnosti som vyjavená stála na námestí umelcov Piazza Navona – akoby s ním. S otvorenými ústami a horkosťou vo svojom srdci.

Piazza Navona v Ríme ukazuje umelcov, ktorí zápalisto tvoria, ich sny vo farbách, celý ich život, lebo to je niečo, čo ponúkajú a dávajú zo seba. Nemohla som sa nabažiť tých odtieňov, nápadov a slnka, usmievala som sa a pohybovala v nových fialových gladiátorkách ľahko sťa na posvätnej pôde. Ľudia prichádzali medzi maliarov ticho, niektorí s hrmotom, bolo počuť hlasnú vravu, smiech, bolo vidieť, ako sú plochy obrázkov a obrazov zo všetkých strán a uhlov s láskou či nemilosrdne premeriavané vnímajúcim okom...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stojím a dívam sa na krátke divadlo, odrazu skľučujúce. Tmavovlasá dievčina hľadí na obraz, obraz ako do ktorejkoľvek veľkej obývačky, do presvetlenej izby plnej života, berie ho do rúk, je i dosť veľký, ale jej sa voľačo nevidí, zachmúri sa, kýve hlavou a už obraz vracia maliarovi odhodlaná odísť. On v chvate ukazuje ďalšie, vyberá, ponúka. Odišla.

Mám pocit, že som s ním práve prežila niečo silné – on o tom ani netuší. Netuší, že som „to“ videla, že spolucítim, že hádam aj rozumiem... A tak pri ňom stojíme dvaja – s Vincentom, jeho to bolievalo rovnako.

pozn. Reálne píše o Van Goghovom živote autor mnohých biografií – Irving Stone v knihe Smäd po živote. Odporúčam.

Magdaléna Hučková

Magdaléna Hučková

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veľa je napísať jedinú vetu, ktorá nie je zbytočná. (P. Strauss, Za mostom času) Zoznam autorových rubrík:  Deň po dniKNIHA

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu